Facebook slavi 15 godina od osnivanja

Facebook je u 15 godina od osnivanja učinio velike korake prema ostvarenju sna Marka Zuckerberga da poveže svijet, ali je pritom napravio i ogromne greške koje su neke od njegovih pobornika pretvorili u glasne kritičare, smatraju analitičari.
Društvena mreža osnovana je 4. februara 2004. u Zuckerbergovoj studentskoj spavaonici na Harvardu i od tada je ostvarila nezamisliv uspjeh privukavši 2,3 milijarde korisnika koji platformu koriste za razmjenu informacija i povezivanje
Međutim, izložena je i kritikama da je više usredsređena na rast nego na zaštitu korisnika, prenosi SEEbiz.
"To je vrlo sada moćna kompanija koja je stvorila vrlo privlačan proizvod o kojem su mnogi postali zavisni", rekao je analitičar Josh Bernoff.
Facebook je prošle godine bio upleten u niz skandala u vezi sa zaštitom podataka i kršenjem privatnosti korisnika te strahovanjima da vodećom svjetskom društvenom mrežom manipulišu strani interesi za sopstvenu političku korist.
"Nakon niza izazova u prošloj godini, Facebook više ne hvale zbog inovativnosti.
Sada ga kritikuju", kazala je analitičarka tržišta Debra Aho Williamson.
Ona je dodala da je Facebooku 15 godina i suočava se sa zrelošću. Nije to više kompanija na svom početku.
Zuckerberg (34) i dalje brani svoj poslovni model i tvrdi da Facebook nije prodavao podatke o svojim korisnicima te da mu se može vjerovati.
Kompanija priznaje da mora učiniti više da povrati povjerenje pa je uložila milijarde dolara u sigurnost i ima 30 hiljada ljudi koji rade samo na tome.
"Kada kompanija stekne veliku moć i tvrdi da radi najbolje za vas, to znači da je itekako treba provjeravati. To smo naučili u kapitalizmu", kazao je Bernoff.
Facebook je uprkos talasu skandala prošle godine imao rekordnu dobit od 22 milijarde EUR.
Po postojećim podacima 46,7 odsto korisnika interneta, odnosno nešto više od 23 odsto svjetske populacije koristi se Facebookom pa za širenje itekako ima prostora.
"Facebook treba postati i lider u suzbijanju manipulacije lažnim vijestima, zaštiti podataka i paziti na promjene komunikacijskih preferencija korisnika”, rekao je Bernoff.
Zuckerberg ove godine planira da se više angažuje na javnim forumima o tome kako tehnologija može bolje služiti društvu.

Novum.ba

Vezano: