Učenici OŠ 'Kiseljak 1' osvojili prvo mjesto na online takmičenju 'Projekat građanin'
Pobjednici prvog online Projekt građanin/Ja građanin takmičenja/natjecanja
Brčko distrikt
Peta osnovna škola
Tema: “Ambrozija – problem Brčko distrikta”
JU Ekonomska škola
Tema: “Treba li Brčko komunalnu policiju?”
Bosansko-podrinjski kanton Goražde
Osnovna škola „Hasan Turčilo Brzi“ Ilovača – Goražde
Tema: “Problem zastarjelih nastavnih planova i programa iz informatike”
Srednja stručna škola “Džemal Bijedić” Goražde
Tema: Neusklađenost uslova javnog prijevoza sa potrebama i mogućnostima učenika srednjih škola BPK-a Goražde“
Hercegovačko-neretvanski kanton / Hercegovačko neretvanska županija
Osnovna škola fra Didaka Buntića Čitluk
Tema: “Vršnjačko nasilje u digitalnom okružju”
JU “Srednja škola” Konjic
Tema: “Nargila – moderna droga današnjice”
Zeničko – dobojski kanton
JU Osnovna škola Olovo iz Olova
Tema: “Primarna zdravstvena zaštita (ne) dostupna građanima Olova”
Prva gimnazija Zenica
Tema: “Uvedi libru, smanji brigu!” (Uvrštavanje kontinuiranog mjerača glukoze u krvi na pozitivnu listu pomagala koje finansira Zavod zdravstvenog osiguaranja)
Županija Zapadnohrecegovačka
Prva osnovna skola Široki Brijeg
Tema: “Vršnjačko nasilje”
Gimnazija Ljubuški
Tema: “Mogućnost izvođenja kabinetske nastave u Županiji Zapadnohercegovačkoj”
Županija Posavska / Posavski kanton
OŠ Ruđera Boškovića Donja Mahala
Tema: „Uvođenje sekcije društvenih igara” (Društvene igre kao školske vannastavne aktivnosti)
Srednja škola Pere Zečevića Odžak
Tema: “Nedovoljna promocija kulturno povijesne baštine”
Hercegbosanska Županija / Kanton 10
Osnovna škola Glamoč
Tema: “Kako urediti gradski park?” (Zahtjev prema Općinskom vijeću za uređenjem parka)
Srednja škola “Tin Ujević” Glamoč
Tema: “Naša djeca na cesti!” (Nedostatak igrališta za djecu i mlade)
Srednjobosanski kanton / Kanton Središnja Bosna
OŠ “Kiseljak 1”, Bilalovac
Tema: Misli! Reci! Osjećaj! Djeluj! (“Društveno koristan rad i volontiranje”)
MSŠ Travnik iz Travnika
Tema: “Kodeks oblačenja u MSŠ Travnik”
Unsko-sanski Kanton
JU OŠ “Ahmet Hromadžić” Bosanski Petrovac
Tema: “Zaštitimo najranjivije – našu djecu”
JU Medicinska škola Bihać
Tema: “Zaboravljeni heroji našeg kraja”
Tuzlanski kanton
Osnovna škola “Jala” Tuzla
Tema: „Očuvanje šuma na području Tuzlanskog kantona”
Elektrotehnička škola, Tuzla
Tema: “Problem kocke u Tuzlanskom kantonu”
Kanton Sarajevo
JU OŠ “Meša Selimović”
Tema: “Zagađenost zraka”
JU Gimnazija Obala
Tema: “Ugrožavanje slobode medija”
Republika Srpska
Regija Hercegovina
JU OŠ “Jovan Jovanović Zmaj” Trebinje
Tema: “Psi lutalice”
SŠC “Pero Slijepčević” Gacko
Tema:”Bezbjednost djece u saobraćaju”
Regija Doboj
JU OŠ “Sveti Sava” Doboj
Tema: “Teške torbe – kriva kičma”
JU Medicinska škola Doboj
Tema: “Odlazak mladih iz Bosne i Hercegovine”
Sarajevsko – romanijska regija
JU OŠ “Sveti Sava” Istočno Novo Sarajevo
Tema: “Nemamo gdje da plivamo!” (Potreba za bazenom u lokalnoj zajednici)
JU SŠC “Istočna Ilidža”
Tema: “Pogrešno utrošeno slobodno vrijeme” (Incijativa za javni vodeni park u Istočnom Sarajevu)
Regija Birač
JU OŠ “Jovan Cvijić” Drinjača
Tema:”Skupa karta za prevoz đaka”
JU SŠC “Petar Kočić” Zvornik
Tema: “Problem fizičke neaktivnosti kod mladih”
Regija Semberija
JU OŠ “Sveti Sava” Lopare
Tema: “Vršnjačko nasilje”
JU SŠC “Mihailo Petrović Alas” Ugljevik
Tema: “Kreativna bašta” (Uvođenje kutka u školama za kretivni rad)
Regija Prijedor
JU OŠ “Majka Knežopoljka” Knežica
Tema:”Uređenje učionice tehničkog vaspitanja”
JU “Srednjoškolski centar Prijedor” Prijedor
Tema: “Školski namještaj”
Regija Banjaluka
JU OŠ “Petar Petrović Njegoš” Banja Luka
Tema: “Stari i dotrajali autobusi u gradskom prevozu”
JU Elektrotehnička škola “Nikola Tesla” Banja Luka
Tema: “Borba protiv rijaliti programa”
Video prezentacije bit će dostupne na našem youtube kanalu: https://www.youtube.com/channel/UCCuiotMeNZ2Cu_y5AEhziQA
Online natjecanja „Projekt građanin/Ja građanin“ praktične nastave građanskog obrazovanja, ujedno i prva online školska natjecanja ikada organizirana u našoj zemlji, održana su protekli mjesec u Distriktu Brčko, svih 10 kantona/županija Federacije Bosne i Hercegovine i 7 regija Republičkog pedagoškog zavoda Republike Srpske. Rezultat je ovo institucionalne suradnje svih resornih ministarstava obrazovanja u našoj zemlji, pedagoških zavoda, škola, ali prije svega vrijednog rada i posvećenosti nastavnika i učenika diljem zemlje ideji aktivnog i odgovornog demokratskog građanstva, kao nužnog preduvjeta za živu i održivu demokraciju.
U ovoj školskoj godini predmetnu nastavu građanskog obrazovanja pohađalo je 55 740 učenika završnih razreda osnovne škole, gimnazija i srednjih strukovnih škola. Svi oni, u praktičnom dijelu nastave, do proglašenja pandemije virusa covid-19, prošli su teorijske instrukcije za razumijevanje ciklusa javne politike i drugih procesa javnog odlučivanja, ocjene ustavnosti i efikasnosti alternativnih mjera i na primjeru konkretnih problema u zajednici koje su istraživali predlagali su rješenja u formi novih ili izmjena i dopuna postojećih mjera javne politike na lokalnoj i višim razinama vlasti.
Teme koje su učenici istraživali i problemi koje su pokušali riješiti kroz utjecaj na javnu politiku ove su se školske godine odnosili na izborni proces(e), vršnjačko nasilje, cyberbulling i sigurnost na internetu, kvalitet usluge i troškove javnog prijevoza, kvalitet nastave, opremljenosti kabineta, pitanja komunalne politike i organizacije eko policije, rješavanje problema zagađenosti zraka, kao i infrastrukture lokalnih zajednica za kulturne i sportske programe.
Oko 2000 školskih timova svoje je rezultate rada predstavilo na školskim natjecanjima, no prekidom nastave i prelaskom na online forme učenja i poučavanja, obustavljena su, ranije planirana, kantonalna/županijska i regionalna natjecanja. Ipak, učenici su nastavili svoje kampanje javnog zagovaranja, a o svojim istraživačkim nalazima i preporukama izvještavali su putem društvenih mreža. Motivirani njihovom predanošću ovom školskom programu, u dogovoru s obrazovnim vlastima, odlučili smo organizirati prva online „Projekt građanin/Ja građanin“ natjecanja.
Brojni su izazovi s kojima su se u prethodnom periodu susretali nastavnici, učenici ali i pedagoški savjetnici. Online nastava nastupila je naglo, bez prethodne pripreme nastavnog i nenastavnog školskog osoblja, potrebne infrastrukture, a u mnogim sredinama i adekvatne pravne regulative. Od nastavnika se tražilo da nastave poučavati, improviziraju, iznađu rješenja i za probleme poput onih da učenik jednostavno nema pristup internetu, a pri tome brinu i doprinose očuvanju mentalnog zdravlja učenika na koje su se odnosile najrigoroznije restriktivne mjere. Suočeni s različitim izazovima mnoge škole, odlukom resornih ministarstava obrazovanja, ranije su završile nastavnu godinu, pa su tako online natjecanja održana u nenastavno vrijeme, što je opet zahtijevalo dodatne napore nastavnika da kontaktiraju i koordiniraju timovima učenika koji predstavljaju razredni portfolio. Kao dodatne poteškoće uočene su nedovoljno razvijene digitalne kompetencije, kao i suzdržanost od javnog prezentiranja razredne aktivnosti. Unatoč svim problemima i izazovima natjecanja su održana u svim sredinama, kako za učenike osnovnih, tako i za učenike srednjih škola. Ovo vrijedno iskustvo dokazalo nam je da možemo održati kontinuitet ne samo nastave, već i vannastavnih aktivnosti kao što su natjecanja i u vanrednim uvjetima proglašenja pandemije.
Za potrebe organizacije natjecanja obrazovnim vlastima u BiH donirana je oprema u vrijednosti od oko 90 000 KM osiguranih iz grant sredstava Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u našoj zemlji.
Novum.ba